پین لینچ چیست و چه مزایایی دارد؟

پین لینچ چیست و چه مزایایی دارد؟

آیا در مورد پین لینچ شنیده اید؟ آنها معمولاً برای ایمن سازی محورها استفاده می شوند. به عنوان مثال، چرخ ها اغلب با یک پین لنچ نصب می شوند. پین های لینچ از افتادن چرخ ها و سایر اجسام از محورها جلوگیری می کند. آنها بست های کوچک و ساده ای هستند که نقش مهمی در ایمن سازی محورها دارند.

آشنایی با پین لینچ

پین های لینچ بست های خود قفلی هستند که از طریق یک محور وارد می شوند. همچنین به عنوان پین های اتصال شناخته می شود، آنها برای نگه داشتن اجسام روی محورها طراحی شده اند. همانطور که یک محور حرکت می کند، جسم ممکن است سر بخورد. یک پین لینچ با مسدود کردن شی از این اتفاق جلوگیری می کند.

مزایای پین لینچ

استفاده از پین های لینچ آسان است و فقط به چند مرحله ساده نیاز دارد. با قرار دادن جسم روی محور می توانید از پین لینچ استفاده کنید. پس از قرار دادن جسم، می توانید پین لینچ را از انتهای محور سنجاق کنید. با یک پین لینچ، جسم نمی تواند از محور خارج شود. پین لینچ شی را مسدود می کند و در عین حال اطمینان حاصل می کند که نمی افتد.

می توانید پین های لینچ را در سبک های مختلف پیدا کنید. پین های لینچ استاندارد از یک محور با یک حلقه تشکیل شده است. برای استفاده از آنها، فقط باید قسمت شفت را در یک سوراخ از پیش دریل شده در انتهای یک محور قرار دهید. پین های دسته دار نیز وجود دارد. برخی از پین ها دارای دسته گرد هستند در حالی که برخی دیگر دسته مربعی دارند. آنها با محکم کردن اجسام روی محورها یکسان عمل می کنند، اما دسته ای ارگونومیک را ارائه می دهند که امکان جداسازی آسان را فراهم می کند.

پین های لینچ برای مقاومت در برابر نیروهای برشی طراحی شده اند. برای جلوگیری از افتادن اجسام از محورها نمی توانید به پیچ یا پیچ و مهره تکیه کنید. بست های سنتی مانند این ها اغلب در معرض شل شدن نیروهای برشی قرار می گیرند. با این حال، پین های لینچ یک راه حل ارائه می دهند. آنها در مقابل نیروهای برشی مقاومت می کنند در حالی که متعاقباً اجسام را روی محورها نگه می دارند.

پین لینچ در مقابل پین کوتر

مانند پین های لینچ، پین های کوتر معمولاً برای محکم کردن محورها استفاده می شوند. آنها از یک خم — به طور معمول R شکل — تشکیل شده و می توانید با وارد کردن آن از انتهای یک محور نیز از یک پین چوبی استفاده کنید. با این حال، تنها بخشی از یک پین معمولی R شکل از انتهای محور وارد می شود. پین های R شکل یک سمت راست و یک سمت منحنی دارند. سمت راست از انتهای محور وارد می شود، در حالی که سمت منحنی در اطراف سوراخ می پیچد.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0